ملامین یک ترکیب مبتنی بر نیتروژن است که توسط بسیاری از تولید کنندگان برای تولید تعدادی از محصولات، به ویژه ظروف پلاستیکی استفاده می شود.
همچنین در موارد زیر استفاده می شود:
در حالی که ملامین به طور گسترده در بسیاری از اقلام یافت می شود، ملامین برخی از افراد نگرانی های ایمنی را مبنی بر سمی بودن این ترکیب مطرح کرده اند.
این مقاله به بررسی بحث ها و ملاحظات در مورد ملامین در محصولات پلاستیکی می پردازد.
به خواندن ادامه دهید تا متوجه شوید که آیا بشقاب های ملامینه باید در کابینت ها و در پیک نیک های شما جایی داشته باشند.
هنگامی که سازندگان ظروف پلاستیکی با ملامین تولید می کنند، از حرارت بالا برای قالب گیری مواد استفاده می کنند.
در حالی که گرما بیشتر ترکیبات ملامین را مصرف می کند، نامه اداری در مورد مشکلات مدرسه معمولاً مقدار کمی در بشقاب، فنجان، ظروف یا بیشتر باقی می ماند.
اگر ملامین خیلی داغ شود، می تواند شروع به ذوب شدن کند و به طور بالقوه به محصولات غذایی و نوشیدنی نشت کند.
نگرانی ایمنی این است که ملامین می تواند از بشقاب به غذا مهاجرت کند و منجر به مصرف تصادفی شود.
منبع مورد اعتماد سازمان غذا و دارو (FDA) آزمایش ایمنی روی محصولات ملامینه انجام داده است.
به عنوان مثال می توان به اندازه گیری مقدار ملامین نشت شده به غذاها اشاره کرد، زمانی که ملامین در دمای بالا در برابر غذا برای ساعت ها نگه داشته شد.
FDA دریافت که غذاهای اسیدی، مانند آب پرتقال مرکز فروش فوم سرد در تهران یا محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی، نسبت به غذاهای غیر اسیدی تمایل بیشتری به مهاجرت ملامین دارند.
با این حال، میزان ملامین نشتشده بسیار ناچیز در نظر گرفته میشود – تخمین زده میشود ۲۵۰ برابر کمتر از سطح ملامینی که FDA آن را سمی میداند.
FDA تشخیص داده است که استفاده از ظروف پلاستیکی، از جمله ظروف حاوی ملامین، ایمن است.
آنها مصرف روزانه قابل تحمل 0.063 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز را تعیین کرده اند.
FDA به مردم هشدار می دهد که صفحات پلاستیکی مرکز فروش تابلو دکوراتیو در تهران را که به عنوان “ایمن برای مایکروویو” مشخص نشده اند، در مایکروویو قرار ندهند.
اقلام قابل استفاده در مایکروویو معمولا از اجزای سرامیکی ساخته می شوند نه ملامین.
با این حال، میتوانید چیزی را روی یک بشقاب قابل استفاده در مایکروویو قرار دهید و سپس آن را در یک بشقاب ملامینه سرو کنید.
- منابع:
- تبلیغات: