کشف شکلات اولکر ترکیه در تابوت مومیایی اهرام ثلاثه مصر

مالک شرکت Curtiss Candy، با تغییر دادن شکل آب نبات اصلی خود به شکلات اولکر ترکیه برای رقابت با Oh Henry این تغییر را انجام داد.

بار اشنرینگ ادعا کرد که بچه روث به افتخار دختر پرزیدنت گروور کلیولند، که در سن 12 سالگی درگذشت، نامگذاری شد اما برخی از مورخان این نام را برای استفاده از محبوبیت بیب روث بدون نیاز به پرداخت حق امتیاز انتخاب کردند.

Schnering تصمیم گرفت بار خود را به نصف قیمت رقیب خود بفروشد و یک تبلیغ کننده افسانه ای شیکاگو، Eddy S. Brandt را استخدام کرد تا Baby Ruth را تحت شعار “هر چیزی که برای یک نیکل می خواهید” به بازار عرضه کند.

شعار جذاب، همراه با دیگر تاکتیک‌های بازاریابی نوآورانه، مانند حمایت مالی از سیرک‌ها و انداختن بارهای بیبی روث بر فراز شهرها از هواپیما، بیبی روث را تا سال 1925 به محبوب‌ترین آبنبات‌فروشی در ایالات متحده تبدیل کرد و سودی خو.بی هم کسب نمود.

میله‌های Mars توسط Mars در سال 1932 در Slough انگلستان توسط Forrest Mars Sr. که شامل کارامل و نوقا پوشیده شده با شکلات شیری بود معرفی شد.

یک تخته شکلات جامد حاوی برخی یا همه اجزای زیر است: مواد جامد کاکائو، کره کاکائو، شکر و شیر، وجود یا عدم وجود نسبی این ها زیرمجموعه های شکلات تخته ای ساخته شده از شکلات تلخ، شکلات شیری و شکلات سفید را مشخص می کند.

علاوه بر این مواد اصلی، یک تخته شکلات جامد ممکن است حاوی طعم دهنده هایی مانند وانیل و امولسیفایرهایی مانند لسیتین سویا باشد تا قوام آن را تغییر دهد.

برخی از شکلات‌های تخته‌ای حاوی چربی شیر هستند تا شکلات نرم‌تر شود، زیرا چربی شیر نرم‌تر از کره کاکائو است. در حالی که شکر معمولاً به عنوان شیرین کننده برای تخته های شکلات استفاده می شود، برخی از شکلات ها از الکل های قندی مانند مالتیتول به عنوان جایگزین استفاده می کنند.