مقاومت ساختمانهای خود را با میلگرد بستر هبلکس دو چندان نمایید!

میلگرد ساده میله ای آهنی بدون آج با سطح صاف است که به دلیل آلیاژهای به کار رفته در آن دارای انعطاف پذیری، برش و خمش بوده و به دلیل کاربردهای فراوان و متنوع در صنعت، در آلیاژهای مختلف ساخته می شود.

این نوع میلگردها از نظر جنس، قطر، ظاهر و خواص مکانیکی به انواع میلگرد بستر هبلکس، میلگرد ترانزیتی و میلگرد ساده تقسیم می شوند.

میلگرد خام:
بیلت فولادی ساده صنعتی با سطح صاف و بر اساس استاندارد A1 در سایزهای 10 تا 42 تولید می شود و در آهنگری، جوشکاری، تولید قطعات صنعتی، خودروسازی، کشاورزی و غیره کاربرد دارد.

میلگرد ترانزیت ظاهر متفاوتی نسبت به سایر میلگردها دارد زیرا پس از تولید آن را جلا داده و سطحی صاف و صیقلی ایجاد می کند.

میلگرد

استحکام و استحکام این میلگرد بالاست نحوه پرداخت آن تعیین کننده کیفیت آهن برای حل مشکل بین تیرهای بتنی است، آنها از یک میله کششی در نزدیکی سطح زیرین بتن برای تحمل نیروی کششی استفاده می کنند.

آنها سطح مقطع میلگرد کششی را بر اساس مقدار نیروی کششی اعمال شده به هر ناحیه محاسبه می کنند. بنابراین، میله های کششی در نزدیکی دهانه ممکن است بیشتر از میله های کششی در نزدیکی تکیه گاه تقویت کننده گذرا یا کششی باشد.

آهن معمولی:
یک کلاف میلگرد هبلکس فولادی ساده همانطور که از نامش پیداست شبیه کلاف های تو در تو است. سایز این میله ها از 5.5 تا 16 البته از سایز 12 به بعد باید از سازنده سوال کنید.

انواع میلگرد آجدار و دلایل استفاده از آن:
میلگرد آجدار متمایز است بر خلاف میلگرد ساده دارای آج هایی در سطح خود می باشد که به دلیل وجود این سطوح در اکثر ساخت و سازها کاربرد فراوانی دارد و به میلگرد سازه ای معروف است.

از این میلگردها برای استحکام بخشی ساختمان ها و پی ها، ساخت دیوارهای حائل و ساخت دال های بتنی و نمای ساختمان استفاده می شود.

میلگردهای تقویت کننده آجدار بر اساس نوع دنده، شکل ظاهری و روش تولید تقسیم بندی می شوند.

میلگرد آجدار از نظر شکل ظاهری به دو گروه میلگرد و کلاف تقسیم می شود که در این متن به توضیح آن ها می پردازیم.