مقاومت بالای شیشه سکوریت ضد سرقت سبب افت قیمت دلار شد

شیشه سفت شده یا شیشه سکوریت ضد سرقت، تحت عملیات حرارتی قرار گرفته است تا محکم‌تر و ایمن‌تر شود تا در صورت شکستن آن از آسیب جلوگیری شود.

در واقع، شیشه سکوریت شده چهار تا پنج برابر قوی تر از شیشه های آنیل شده یا تصفیه نشده است. در صورت شکستن، شیشه سکوریت شده به جای خرده های دندانه دار، به قطعات کوچک و نسبتاً بی ضرر تبدیل می شود.

بیشتر شیشه هایی که در فضاهای تجاری و مسکونی می بینید سکوریت شده است. کاربردهای متداول عبارتند از شیشه های جانبی و عقب در وسایل نقلیه، درهای ورودی، محفظه های دوش و وان، زمین های راکت بال، مبلمان پاسیو، اجاق های مایکروویو، درب ها و توری های شومینه، و نورگیر.

شیشه سکوریت شده همچنین برای نرده های داخلی، ویترین ها، دیوارهای اداری و هر جای دیگری که شیشه های مقاوم و بادوام مورد نیاز است استفاده می شود.

مراحل ساخت شیشه تمپر:

حرارت شیشه پس از فرآیند ساخت از طریق مراحل زیر انجام می شود .

  1. ابتدا لیوان را به شکل دلخواه برش دهید. قبل از شروع فرآیند تمپر، شیشه باید بریده شود، شکل داده شود و لبه کار تمام شود. اگر سازنده پس از انجام عملیات حرارتی سعی کند یک تکه شیشه را حکاکی یا لبه بزند، محصول نهایی احتمالا ضعیف تر و شکننده تر از آنچه در نظر گرفته شده است، احتمال شکستگی و خرابی محصول را افزایش می دهد.
  2. شیشه را از نظر عیوب بررسی کنید. ترک ها یا حباب ها ممکن است باعث شکستن شیشه در طول هر بخشی از فرآیند تمپر شوند. اگر نقصی پیدا شود، شیشه را نمی توان تلطیف کرد.
  3. لیوان را بشویید. این مرحله هر دانه ریز شیشه ای را که در حین آسیاب ته نشین شده است و همچنین هر گونه کثیفی را که می تواند در فرآیند تلطیف اختلال ایجاد کند، پاک می کند.
  4. دستور پخت مناسب را انتخاب کنید. برای تمپر کردن درست شیشه، اپراتور باید بر اساس نوع و ضخامت شیشه دستور درست را انتخاب کند. این شامل زمان چرخه، دما، کوئنچ و فشار خنک کننده است.
  5. لیوان را خاموش کنید تا خنک شود. شیشه گرم شده در معرض چند ثانیه انفجار هوای خنک با فشار بالا قرار می گیرد، فرآیندی که به عنوان کوئنچ شناخته می شود. خنک شدن سریع باعث می شود سطوح بیرونی شیشه سریعتر از سطح داخلی سرد و منقبض شوند. با سرد شدن لایه داخلی شیشه، سعی می کند از سطوح بیرونی عقب بکشد که باعث ایجاد کشش می شود. این فشار همان چیزی است که شیشه سکوریت را بسیار قوی می کند.