مشکل مصرف روغن موتور

آیا متوجه شده اید که موتور شما بیش از حد معمول روغن مصرف می کند؟ احتمالاً به دلیل روغنی است که برای ماشین شما مناسب نیست یا در بدترین حالت به نشتی مربوط می شود که می تواند به موتور شما آسیب جدی وارد کند.

روغن موتور

تشخیص مصرف بیش از حد روغن موتور

متخصصان خودرو همگی موافقند: اگر خودروی شما بیش از 0.5 لیتر روغن در هر 1000 کیلومتر مصرف کند، مشکل وجود دارد. اگر شک دارید، در مراجعه به مکانیک تردید نکنید تا تأیید کند که واقعاً مصرف روغن غیرعادی است.

به منظور پیش بینی، سطح روغن موتور گتکس را به طور منظم و حداقل یک بار در ماه بررسی کنید.

مراحل بررسی سطح روغن

اجازه دهید ماشین شما خنک شود تا روغن تثبیت شود.
کاپوت را بلند کنید، میله اندازه گیری را پیدا کنید و آن را تمیز کنید.
میله را غوطه ور کنید و بررسی کنید که سطح بین دو علامت (حداکثر/حداکثر) باشد.
در صورت لزوم پر کنید و مخزن را ببندید.

چراغ روغن موتور (چیزی که شبیه چراغ جادویی است) می تواند به شما کمک کند، اما مراقب باشید زیرا ممکن است ایراد هم داشته باشد. بنابراین مهم است که سطح روغن را مستقیماً زیر کاپوت چک کنید.

خوب است بدانید: همیشه با همان نوع روغنی که از قبل وجود داشت، آن را پر کنید، در غیر این صورت مخلوطی بسیار کمتر موثر خواهید داشت. در صورت نیاز به تعویض هر نوع روغن، تعویض روغن ضروری است.

دلایل مصرف بیش از حد روغن موتور چیست؟
اگر فکر می کنید چگونه مصرف روغن موتور خود را کاهش دهید؟ با شناسایی منشاء مصرف بیش از حد شروع کنید. آنها می توانند متعدد باشند، هر کدام با سطح شدت خود.

رایج ترین آنها

مشکل از روغن شماست
مشکل روغن موتور
با گذشت زمان، روغن تجزیه می شود، ممکن است زمان تعویض روغن (هر سال) فرا برسد. مگر اینکه سطح آن خیلی بالا باشد یا روغن برای موتور شما مناسب نباشد.

واشر سر سیلندر دیگر سفت نیست
واشر سر
واشر سرسیلندر مهر و موم بین سرسیلندر و بلوک موتور را تضمین می کند. این جایی است که مایعاتی مانند روغن در صورت آسیب نشت می کنند. در صورت مشاهده نشتی قطعه باید در اسرع وقت تعویض شود.

میل لنگ یا واشر آن معیوب است
میل لنگ وظیفه ارسال روغن به مدار موتور را بر عهده دارد. اگر سوراخ شود یا مهر و موم آن دیگر نقش آب بندی آن را تضمین نکند، روغن فرار می کند.

فیلتر روغن تعویض نشده است

فیلتر روغن روغن فرستاده شده به موتور را تصفیه می کند که زباله، گرد و غبار یا آلاینده ها را فیلتر می کند. اگر فیلتر بیش از حد گرفتگی داشته باشد، جریان روغن دیگر برای عملکرد صحیح موتور شما کافی نخواهد بود و احتمالاً نیاز به تعویض فیلتر روغن خواهد بود به همین علت صادرات روغن موتور زیاد است.

روکر روغن نشت می کند
در مدل‌های قدیمی‌تر، روکر قطعاتی را می‌پوشاند که توزیع موتور را تضمین می‌کند. این واشرها به واشرهای پوششی تعبیه شده اند که می توانند به مرور زمان خراب شده و باعث نشتی شوند.