سیستم شستشوی روغن موتور

آلودگی روغن در موتور مکرر است که منجر به ساییدگی و خرابی زودرس قطعات ساینده می شود. منبع و قابلیت اطمینان یک موتور احتراق داخلی، قدرت و عملکرد محیطی آن به خلوص روغن موتور بستگی دارد.

آلاینده ها به دو گروه اصلی آلی و معدنی تقسیم می شوند. ناخالصی های آلی به عنوان یک محصول جانبی در طی احتراق سوخت و همچنین تجزیه حرارتی، اکسیداسیون و پلیمریزاسیون روغن و سوخت تشکیل می شوند. شرایط واکنش شامل ترکیبات گوگرد و آب بدتر می شود.

روغن موتور

ناخالصی ها

ناخالصی های معدنی عبارتند از گرد و غبار، ناخالصی های فنی در ساخت و تعمیر موتور، ذرات سایش مکانیکی قطعات و همچنین محصولات افزودنی های خاکستر مصرف شده.

آلودگی نفتی در موتورهای دیزلی شدیدتر از موتورهای بنزینی و گازسوز است. بنابراین روغن های «دیزلی» را با بسته بندی ویژه افزودنی تولید می کنند.

روش فنی تعویض روغن موتور گتکس بسیار ساده است و در نیاز به موارد زیر شکی وجود ندارد:

خرید روغن، فیلتر، فلاشینگ
فلاشینگ در روغن قدیمی ریخته می شود و موتور همانطور که انتظار می رود کار می کند.
روغن “قدیمی” ادغام می شود
فیلتر عوض شده و روغن “جدید” ریخته می شود

فلاشینگ بخش مهمی از فرآیند تعویض روغن است.
هنگام تعویض روغن بدون شستشو، قسمت قابل توجهی از آلاینده ها در موتور باقی می ماند و این موارد عبارتند از: رسوبات کربن (رسوبات کربن، لجن، تشکیلات اسفنجی)، لاک، رنگ.

روغن موتور وارداتی

فلاشینگ:

رسوبات کربن، محصولات سایش، رسوبات کربن را نرم و حذف می کند
رینگ های پیستون ترک خورده و بالابرهای هیدرولیک گیر کرده اند
کانال های روغن را پاک می کند، گردش روغن را بهبود می بخشد
تخلیه کامل تر روغن قدیمی را فراهم می کند
محافظت شده برای مهر و موم لاستیکی، مهر و موم روغن، مهر و موم ساقه سوپاپ

2 نوع فلاشینگ استفاده می شود – سریع و نرم.

یک شستشوی سریع بلافاصله قبل از تعویض روغن در روغن “قدیمی” ریخته می شود و به مدت 5-10 دقیقه “کار می کند” ، موتور کاملاً تمیز می شود.

از همان ابتدای کار ماشین باید به طور مرتب استفاده شود. این یک اثر شستشوی قوی دارد، اگر چنین وسیله ای به روغن موتور “سرباره” اضافه شود، ذرات مکانیکی جامد می توانند شبکه گیرنده روغن را مسدود کنند و از گردش طبیعی روغن جلوگیری کنند. و فقط هنگام جدا کردن موتور می توانید آنها را حذف کنید.

شستشوی نرم در روغن “قدیمی” ریخته می شود و قبل از تعویض روغن به مدت 200-500 کیلومتر در موتور کار می کند تا دوده، لاک، رزین های انباشته شده حل شود.

توصیه می شود از شستشوهای “نرم” استفاده کنید که برای مدت طولانی موثر هستند. آنها با دقت زیادی با قطعات خودرو کار می کنند. این امر به ویژه در مورد موتورهای قدیمی با مقدار زیادی رسوبات جامد صادق است، جایی که احتمال بریدن قطعات بزرگ دوده با تشکیل سوراخ های گرد و غبار و احتمال گرفتگی کانال های شفت وجود دارد.

می توان از روغن فلاشینگ استفاده کرد. بیشتر برای واحدهای بنزینی مناسب است. روغن فلاشینگ حاوی مواد افزودنی ضد کف نیست و به راحتی کف می کند. اگر موتور دیزل در جوانی اول خود نباشد، این فوم اغلب از طریق یک شلنگ برای تهویه گازهای میل لنگ به منیفولد ورودی موتور مکیده می شود که می تواند به دومی آسیب برساند.

پس از شستشو، فیلتر و روغن جدید کارآمدتر عمل می کنند و عمر موتور را افزایش می دهند.

تخلیه روغن

دو روش برای استخراج روغن وجود دارد:

از طریق لوله تخلیه نصب شده در ظرف روغن
“مکید” را با یک واحد خلاء از طریق سوراخ در میله روغن که به علت کارایی بالا صادرات روغن موتور بسیار زیاد است.