خواص سرکه بالزامیک روبرتو برای دفع سنگ کیه در نقد و بررسی

ما آن را اعتراف می کنیم سرگردانی در قفسه های سرکه بالزامیک روبرتو ما می تواند طاقت فرسا باشد! Eataly ده‌ها نوع سرکه را حمل می‌کند که هر کدام از یک استیا (تولیدکننده سرکه) متفاوت است، دارای برچسب متفاوت و شکل بطری متفاوت است.

بنابراین، چگونه می دانید که کدام یک با سلیقه شما مطابقت دارد؟ پس از صحبت با کارشناسان محصول خود، پنج نکته را که باید هنگام خرید سرکه بالزامیک بدانید، کشف کرده ایم. راهنمای زیر را کاوش کنید!

اولین چیزها: همه سرکه های بالزامیک یکسان نیستند و همه سرکه های ایتالیایی بالزامیک محسوب نمی شوند! دو نوع اصلی سرکه وجود دارد که طبق قوانین ایتالیا می توان آنها را “بالزامیک” نامید: سرکه بالزامیک سنتی DOP ( Aceto Balsamico Tradizionale DOP ) و سرکه بالزامیک مودنا IGP ( Aceto Balsamico di Modena IGP) .

سرکه بالزامیک سنتی DOP بهترین سرکه ایتالیایی در نظر گرفته می شود، 12 سال یا بیشتر عمر می کند و پیچیده ترین طعم ها را دارد.

به همین دلیل، گران ترین است. از طرف دیگر، سرکه بالزامیک مودنا IGP برای مدت زمان کمتری کهنه می شود و فضای بیشتری برای تغییر نسبت مواد مصرفی وجود دارد. می توانید با راهنمای سرکه بالزامیک ما درباره این دو نوع بیشتر بدانید.

مانند یک شراب خوب، هر چه سرکه بالزامیک طولانی تر شود، طعم آن عمیق تر و پیچیده تر خواهد بود. سرکه بالزامیک کهنه دارای قوام غلیظ تر و تقریباً شربت مانند است زیرا بیشتر آب در طول سال ها تبخیر شده و طعم ها را بیشتر متمرکز می کند.

سرکه بالزامیک سنتی DOP باید حداقل برای 12 سال کهنه شود، اما می تواند حتی طولانی تر شود و برخی از آنها تا 25 سال کهنه شوند. سرکه بالزامیک مودنا IGP به مدت 60 روز و تا 3 سال ماندگاری دارد.

بنابراین، بررسی برچسب برای دوره پیری نشانگر خوبی از طعم سرکه است.

توجه داشته باشید که سرکه بالزامیک سنتی DOP از سیستم برچسب گذاری رنگی برای نشان دادن سن استفاده می کند.

بطری های ساخته شده در رجیو امیلیا از درپوش قرمز برای 12 سال، درپوش نقره ای برای 15 تا 25 سال و درپوش طلایی برای 20 تا 25 سال استفاده می کنند.

در سرکه بالزامیک سنتی ساخته شده در مودنا از رنگ سفید برای نشان دادن 12 سال و طلا برای نشان دادن 25 سال استفاده می شود.